Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Akordy

Awatar arcadio12
    Początkujący
    O użytkownikuAktywność na forumReputacja
    Akordy

Witam Serdecznie .
    Szanowni koledzy i koleżanki jestem nowy więc witam wszystkich. Mam pytanie i prośbę o pomoc.

A mianowicie chodzi mi o to, że np. Wciskając dźwięki dis-gis-c pokazuje akord G# a innym razem Ab i tak dalej z innymi akordami jest podobnie dźwięki te same ale akordy inne, bynajmniej tak mi pokazuje na wyświetlaczu w keyboardzie. Po prostu na akordach typu cisy, fisy poległem a najgorsze jest to, że większość piosenkę mam w tych akordach. Tak wiem mogę grać na łatwiejszych i ustawić transpozycję lecz nie chciałbym iść aż tak na łatwiznę i lecieć tylko na CFG z transpozycją np. -5, chciałbym to troszkę urozmaicać bo zawsze inaczej to brzmi jak jest transpozycja "0" i akordy cisy, fisy itd.
    Przepraszam ale jestem samoukiem i wydawało mi się, że na swoje potrzeby znam akordy ale teraz troszkę się zamotałem. I jeszcze jedno pytanko, czy przy graniu do kotleta ma wielkie znaczenie w jakim przewrocie łapię akord ?
    Mogę poprosić o podpowiedź co robię nie tak, a może mam źle ustawioną klawiaturę w keyboardzie ( YAMAHA PSR S970 )
    Czy jest dostępna jakaś rozpiska akordów, chodzi mi o podstawowe dur/mol/siódemki/ cisy,fisy .itd+też siódemki.
    Przepraszam jeszcze raz za dla niektórych banalne pytania ale...
    Jeśli jest to możliwe poproszę o łopatologiczną podpowiedź bo niestety latka mam i głowa już nie ta.

Pozdrawiam wszystkich Serdecznie i życzę zdrówka.

Awatar mamro
    Człowiek od czarnej roboty
    Witam! Z twoim instrumentem wszystko jest O.K. - G# i Ab to te same dźwięki, tylko inaczej położone w zapisie nutowym.
    Symbol # (czyli krzyżyk) podnosi dźwięk G o pół tonu i analogicznie symbol b (czyli bemol) obniża dźwięk A o pół tonu. Podobnie jest z innymi czarnymi klawiszami.
    I to by było na tyle jeśli chodzi o zasady nazewnictwa

Awatar mamro
    Człowiek od czarnej roboty